zondag 28 november 2010

Snelle winterquilt en nieuw project???

De top van de snelle winterquilt is klaar en ik vind hem geweldig mooi geworden en helemaal met de machine gemaakt. Daar ben ik best wel trots op want als ik het met de machine doe dan heb ik altijd moeilijkheden met het doorlopen van alle naden enz. Maar nu niet het is gelukt. Af en toe zat er iets op zijn kop maar even loshalen en opnieuw aan elkaar zetten en je hebt een pracht top. Tenminste dat vind ik. De achterkant zit ook al in elkaar, morgen even dubbelen en quilten maar. Voor de kerst is hij wel klaar.

En dan dit blok. Deze heb ik vanmiddag uitgepuzzeld. Het moet een kleed worden van vier blokken op mijn kant in het hoogte voor een kleed op een dekenkist van een zeer dierbare vriendin van mij. Ik heb haar al heel lang beloofd deze te zullen maken en nu ga ik er verder mee. Een blok heb ik inmiddels af, dit is de tweede.


Ik hoop eind dit jaar de top in elkaar te hebben zodat ik hem kan gaan quilten.
Dan nog even de klostop. Doordat ik mijn vinger verbrand heb aan een pan, en er een grote blaar op zat die precies op de vinger zat/zit waar mijn vingerhoed op moet en dit echt niet lukte heb ik niet meer gequilt deze week aan de klostop. Wie weet lukt het me volgende week wel.
Allemaal een fijne avond en lekker warm bij de kachel blijven.

17 opmerkingen:

  1. Oh oh hete pannen, daar moet je niet aan voelen!!! Hopelijk is je vinger snel beter, je top is erg leuk geworden en je uitgelegde blok word ook erg mooi. De kachel heeft al een slinger gekregen, tis hier heerlijk warm. Fijne avond, else

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je top is erg leuk geworden. Jammer van je vinger, zulke blessures kunnen wij quilters niet gebruiken.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jammer dat je nu even niet kan quilten met je pijnlijke vinger!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je supersnelle machinequilt zo helemaal naar je zin wordt!
    Het blok voor de dekenkist ziet er trouwens ook erg mooi uit zeg.
    Het is maar te hopen dat je vinger snel genezen is, want dit werkt niet lekker he?

    groetjes, Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He Petra, wat leuk dat het zo goed gelukt is op de machine. Dat is een heel gepuzzel met het nieuwe blok

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is je snelle kerst quilt leuk geworden! Beterschap met je vinger en je nieuwe project ziet er veel belovend uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooie top is het geworden. beterschap met je vinger ... heb je je vingers wel verzekerd???

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt een mooie top gemaakt! Fijn he dat iets lukt hoe jij het hebben wilt! Sterkte met je vinger.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je top is prachtig geworden! En ja we moeten allemaal wel eens achteruit werken, dat hoort er gewoon bij! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is je top mooi geworden. Die hangt wel met de kerst. De blokken zijn ook mooi, daar zal je vriendin blij mee zijn. Ja hete pannen, daar heb ik ook altijd moeite mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is nog eens een mooi kado!! Zal ze zeker blij mee zijn. Je winterquilt is ook leuk joh!! Oh brrr, ik raakte afgelopen week de binnenwand van de hete oven, net bovenop mijn duim, dus ik moet er niet aan denken dat het mijn vinger zou zijn, hopelijk is tie snel beter joh! Mooie dag, liefs, Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi, hoor! Zowel de top als het blok. Je vriendin zal die geweldig vinden. En tja: blaren, hete pannen, yikes. Hopelijk heb je niet te veel pijn. Maar nu kon je wel mooi de top met de machine in elkaar zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, wat erg, je vinger verbrand. Hopelijk is het snel beter. Prachtig je top en zo toepasselijk met dit weer. Heerlijk lekker binnen warmpjes bij de kachel quilten. Je nieuwe project wordt ook weer mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. leuk geworden, Petra!!
    en die quilt voor je vriendin zal wel mooi worden: je gebruikt mooie warme kleuren!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke dingen heb je gemaakt, dat quiltje met de naaimachine is enig.
    Sterkte met je verbrande vingers, erg vervelend.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het erg leuk om deze te lezen.