woensdag 3 november 2010

Bijzondere quilt.

Eerst allemaal bedankt voor jullie complimenten over mijn Mariners Compass. Ik ben blij dat jullie hem ook zo mooi vinden.
En dan nu waar ik erg druk mee ben op dit moment, met de bijzondere quilt. Hij groeit heel snel, de rijen met gekleurde rood met zwart, grijze blokken zijn af. Ik moet nog drie rijen met zwart, grijs rode log cabin blokken maken en dan is hij klaar. Ik moet er wel even bij zeggen dat ik deze met de machine maak.
  

Zo wordt hij het zijn rijen van 8 blokken. Ik vind hem erg mooi worden en hoop hem aan het einde van deze week af te hebben., tenminste de top omdat ik iedere keer als ik de la opendoe waar hij in ligt een beetje verdrietig wordt.

Om dat te voorkomen heb ik hem deze week toen ik deze la weer opendeed opgepakt en ben aan de gang gegaan en zie hier het resultaat. Elke dag een rij en ik ben nu over de helft. De Christmas elves blijven nu 1 week langer liggen, net als de DJ blokken maar dat is niet anders.
Ik heb wel iets aan de DJ blokken gedaan dat laat ik nog zien maar niet zoveel als ik zou willen omdat deze nu eerst voorgaat. Ik heb al een naam in gedachten nl. de naam van mijn broertje omdat ik hem voor hem aan het maken was, of misschien ga ik hem Hoop noemen omdat ik hoopte dat deze quilt hem een klein beetje zou troosten en warmte geven want hij had het zo koud. Ik weet het nog niet en ga nu gauw verder want ik wordt er nog steeds erg verdrietig van als ik eraan denk.

17 opmerkingen:

  1. Je bent een prachtige quilt aan het maken, ondanks het verdriet wat je nu nog scherp voelt, kun je je gevoelens misschien in deze quilt kwijt terwijl je hem maakt. Sterkte hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het wordt een prachtige quilt. Goed dat je er weer mee aan de slag bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind hem echt geweldig en hopelijk helpt het maken van deze quilt bij de verwerking. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop dat je ooit ten volle kan genieten van de quilt, hij is superprachtig! Sterkte nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het wordt wel een plaatje! Misschien helpt het werken eraan ook het verwerken van het verdriet!
    Dikke knuffel van mij!!!
    XXX, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Petra dit wordt in heel veel opzichten een PRACHTquilt!! Laat de rest maar even voor wat 't is....dat komt wel weer.
    Groetjes Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij wordt heel erg mooi hoor en het zal beste helpen om je verdriet te verwerken.
    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit wordt een hele mooie quilt. Je kunt je verdriet een beetje kwijt in deze quilt en dat helpt een beetje bij de verwerking.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sterkte en ook vooral veel plezier met het maken van deze quilt. Hij wordt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een werk joh, maar hij wordt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ken dat gevoel, had stof gekocht voor mijn zusje om een jack voor haar te maken, maar het hoefde al niet meer, later heb ik de stof verwerkt in een quilt voor Mams en dat gaf toen hij af was, toch een heel tevreden en rustig gevoel, maak jij je Hoop maar af en je zult zien het helpt bij het verwerken, sterkte!! Knuf
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het wordt een prachtige quilt. Ik denk wel dat het toch een goed gevoel geeft als je hem af hebt.
    Sterkte!
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goed dat je de quilt weer hebt opgepakt. Hij wordt mooi en het is niet erg dat je verdriet er uit komt al is het niet leuk. Het is een deel van de verwerking moet je maar denken.
    Sterkte en dikke knuf!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi hoor,sterk van je dat je hem weer opnam.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je bent een prachtige quilt aan het maken. Met een mooie herinnering. Al is het nu nog zwaar en raakt het je nog zo. Het leven is soms erg zwaar maar er komt een tijd dat je met minder verdriet eraan terug kan denken. Ze blijven altijd bij ons. Misschien niet lichamelijk maar zeker in ons hart.....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Schitterend.
    En ja handwerken, helpt met verdriet verwerken.
    Liefs Joke en sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja, als de inspiratie loopt, moet je gewoon verder gaan. Op de machine gaat het soms ook zo lekker snel....Ik hou ook van de afwisseling, soms met de hand, soms op het machien!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het erg leuk om deze te lezen.