dinsdag 5 mei 2020

Pannebier, lapje 626, hartjes en nog veel meer



Daar ben ik ook weer eens.
Gelukkig weer opgeknapt ofwel bijna van een fikse keelontsteking die eerst maar niet wilde doorzetten. Gelukkig is hij nu bijna klaar over.
Zin om iets te plaatsen had ik niet maar ik ben wel erg druk geweest tussendoor.

Als eerste had ik pannebier. Het wordt zo mooi alleen weet ik nog niet hoe ik de foto gedraaid krijg dus dat moet ik nog even uitpuzzelen.



Ook heb ik mij verwend voor mijn verjaardag en kerst met maar liefst drie Hands Across the sea Sampler patronen.
En ja echte schotse samplers ik heb iets met Schotland al sinds ik een klein meisje was. Het zijn prachtige patronen nu nog tijd vinden om ze te borduren.



Ook doe ik mee met een hartje per dag. Gestart vanaf 27 februari jl. 
Ik stop 20 mei en zoals jullie wel zien loop ik een beetje achter maar dat komt zms goed. 



Ook heb ik een handige etui gemaakt, Dank je wel Else voor de link.
Meteen heb ik er een mapje voor het schaartje van mijn  mam waar ik heel zuinig op ben bij gemaakt en een scharenhanger. Zo is het een echt borduuretui geworden waar je alles in kwijt kunt ik ben er heel erg blij mee. En denk erover om er nog eentje te maken.

                                                   


En ben ik gestart met een andere beautie de bandsampler MH1656 van Hands across the Sea samplers. Deze vind ik erg mooi vooral ook omdat je de voor en achterkant hetzelfde moet borduren dus een uitdaging en ik kan er veel van leren. En ik hou van nieuwe dingen leren. En dat kun je bij de meeste patronen van Hands Across the Sea Samplers. 


Om al deze mooie patronen in op te kunnen bergen samen met hun linnen heb ik een paar projectbags gemaakt. Zo blijven de patronen en het linnen mooi.




En doe ik mee met het lapje 626 van Soed Idee en Annelies van Quilts en Siggies.
Erg leuk om te maken en elke week een stukje van het patroon maakt het leuk om eraan mee te doen. Ik ben nu al iets verder. Morgen krijgen we de laatste week. 




En dat was het voor nu.  Ik wens jullie allemaal nog een hele fijne dag toe en blijf gezond.

14 opmerkingen:

  1. Dank je wel en ja je hebt gelijk maar het is zo leuk allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent heel druk met mooie borduurpatronen. Die Schotse zijn prachtig, maar best groot lijkt me.
    Ook al heel veel leuke hartjes gemaakt, daar zijn veel mensen druk mee bezig.
    Ik ben al een paar jaar aan een hartjesquilt bezig, maar die heeft niets met virussen te maken. Ooit komt die ook wel af.
    Wens jou ook veel gezondheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je weer bijna beter bent. Niks aan, ziek zijn. En wat een heerlijke projecten ben je bezig en heb je in het vooruitzicht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee ziek zijn is zeker niet fijn. Dank je wel. Ik ga ervan genieten.

      Verwijderen
  4. .. een ❤️grondig WOW!! wat 'n schitterende patronen heb je uitgezocht Petra! 4 beauties !! heel veel borduurplezier,maar dat is natuurlijk vanzelfsprekend.. je Kerst-sampler gaat voorspoedig en ook je "hartjes", het etuitje en project-bags zijn in één woord PRACHTIG.. lieve Petra blijf vooral gezond en groetjes van ..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was zo benieuwd wat jij van deze patronen vind. Ik zie het ze vallen in de smaak. Dank je voor de lieve woorden. Ik ga veel updates plaatsen. De patronen hebben allemaal bijzondere steken wat ik erg leuk vind. Zo leer ik ook weer iets. Ik hoop dat ze straks net zo mooi worden als die van jouw.

      Verwijderen
  5. Wat een prachtige dingen heb je gemaakt. Blijf gezond en creatief. liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig werk allemaal. En je etui met scharentasje super leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat maak je leuke dingetjes en dat tasje is helemaal top, heb je ook een link voor mij? Gelukkig ben je weer opgeknapt, ziek zijn is zo naar. Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jij bent heerlijk bezig. Mooie Schotse samplers. Mooi huis ben je aan het bouwen in kruissteek.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige nieuwe borduurpatronen. Heel mooi je borduurwerken. En prachtige projectbags.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hands across the sea samplers ken ik niet dus ik zal dat eens opzoeken want ik vind die Schotse samplers ook wel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het erg leuk om deze te lezen.