maandag 25 februari 2019

Dear Jane, handwerkmand en Winterfun

Daar  ben ik eindelijk ook weer eens.
Ik had wat computerproblemen waardoor ik geen logjes kon maken maar gelukkig is het hopelijk opgelost.

De afgelopen weken heb ik niet stil gezeten.
Ik heb de beroemde mand van Jules gemaakt.


En hier zie je de andere kant.


Hier zitten nu de affe Dear Jane blokjes en het middenstuk in wat ik al in elkaar heb gezet.


Ik heb afgelopen week de Jane blokjes eens uitgezocht en


gekeken welke ik kon gebruiken om hem volgens de originele


kleuren af te maken.


toen ik jaren geleden begon deed ik maar wat.


Doordat er in een facebook groep sinds drie weken elke week een blokje en een punt als weekopdracht wordt gegeven heb ik besloten om dit te gaan volgen.


Gevolg is dat ik al weer drie nieuwe blokjes heb gemaakt en twee punten.
Fijn want dan hoef ik straks niet alle punten als laatste te maken en komt deze prachtige quilt ook eens af.

Ik had me al wel voorgenomen om hem ook in het roze rood te maken. Deze stoffen heb ik hier ook al liggen maar eerst moet deze af en ik ben bijna op de helft van de blokken van het middenstuk dus dat is een appeltje eitje ofzo.

De Caswell en Sarah Morell moeten nog even wachten want door mij handproblemen kan ik niet zo netjes meer appliceren en ik moet nieuwe achtergrondstof voor de Caswell hebben want ik heb niet genoeg gekocht en de stof die ik ervoor had is er niet meer. Ik ben al bezig met een oplossing voor het appliceren. De eerste is plakken (dank je wel Carmen voor de tip) de tweede is een hulpstuk zodat het hopelijk wel goed gaat. We gaan het zien.

Maar voor nu eerst mijn Dear Jane af. De volgende 5 blokjes liggen als geknipt klaar dus dat wordt eind van de week weer een een paar blokjes af.

11 opmerkingen:

  1. Lastig dat je problemen hebt met je hand. Maar wie weet gaat het met een hulpstuk wel beter.
    De Jane is wel even een dingetje, het zijn ook wel erg veel blokjes, maar leuk dat ze allemaal verschillend zijn.
    Het lijkt me wel moeilijk om de blokjes nog mooi te strijken als je ze eerst aan elkaar zet. Zelf strijk ik alles per blok, vind ik makkelijker, hoewel ik een top strijken niet bepaald een leuk onderdeel vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je er weer mee bezig bent. Succes !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. .. fijn, om je weblog weer te lezen Petra wat een prachtige mand laat je zien,ik doe het je niet na.. heel veel "knutsel"-plezier (veel sterkte met met je handen),lieve groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De mand vind ik prachtig lijkt me echt veel werk
    Je blokjes worden mooi, zo in een groep geeft wel een positieve aanmoediging.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb deze mand al bij verschillende gezien op Facebook, ik vind het prachtig!!! En je bent met een DJ bezig, wat leuk, als je dus iedere week wat bokjes kan maken, is het zo af. Sterkte met je hand!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geen blogje kunnen schrijven is jammer maar het quiltwerk heeft er niet onder geleden. In tegendeel je bent leuk bezig om die mooie quilt af te maken. De tas is ook heel erg mooi geworden.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh dit is wel heel mooi! En fijn dat je iets gevonden hebt dat helpt om ermee door te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. van pijnlijke handen kan ik meepraten, maar toch geef je ook niet op, je mand vind ik super evenals je blokken
    hou de moed erin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erg leuk de mand van Jules :o))
    Ik wist dat je met de sbs bezig bent ;o) maar nu zie ik dat je zelfs een heel eind bent met de Dear Jane ! Staat ook wel op een ver ... verlanglijstje bij mij ;o)
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Erg mooi, deze mand. Wat een fraai stukje werk! Leuk dat je nu weer regelmatig blokjes toevoegt aan de Dear Jane. Zo komt-ie vanzelf een keer af.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het erg leuk om deze te lezen.