zondag 12 augustus 2018

Veel om te laten zien

Als eerste allemaal heel erg bedankt voor de complimenten op mijn Phebe. Ik moest er gewoon van blozen soms. Ze hangt hier te schitteren over het rek. Over een paar weken ga ik vulling halen en haar dubbelen en van de winter rustig quilten. 


Wat was het warm de afgelopen weken zo warm dat ik niet zoveel heb gedaan als ik zou willen.
Wat jullie hieronder zien is misschien wel veel maar neem van mij aan dat dit echt niet zo is.

Ik heb nadat ik Phebe afhad even niets gedaan. Totaal geen zin. Geen energie en meer.
Toen ben ik gaan opruimen en kwam ik van alles tegen waar ik al aan was begonnen of verder mee zou gaan. Nou hier komt het.

Als eerste de pronkrol. Ik heb inmiddels een aantal delen af.
Wat was het een gedoe met het breien en haken. Aangezien ik zeer los brei en haak ben ik steeds dunner garen gaan gebruiken en dunnere pennen en haaknaalden om maar de juiste maat te krijgen. Nu ben ik bezig met het sterlapje.
Hier onder komen in willekeurige volgorde de delen die ik nu afheb.

                                                                         Alfabet                                               


Steekjes


Vlakvulling


Tussenzetsels gebreid en gehaakt


Merklap in stersteek


Ook kwam ik mijn eigen Pronkrol in wording weer tegen. Ik ga hier de komende jaren weer verder mee.

Als je opruimt kom je zoveel moois tegen gewoon jammer om het allemaal te laten liggen en er niets mee te doen.
Hierdoor kwam ik ook de geknipte vingerhoedjes weer tegen.

Aangezien ik veel restjes en veel rood in huis heb ben ik daar maar eens mee bezig gegaan. Een mooi project om mee te nemen als ik naar een bee ga of zomaar als je geen zin hebt in iets anders.

Dit is het resultaat tot nu toe en dan heb ik nog niet alle laatjes en doosjes doorzocht:


Er ligt nog een grote stapel die geknipt moet worden en dan kan ik vast wat aan elkaar gaan zetten.


Ook ben ik bezig geweest met het eerste blok van de Caswell quilt. Het zit er nog maar opgespeld dus kijk niet naar het scheve dat komt allemaal nog goed:


Het ziet er al gezellig uit vind ik.

Dan ben ik ook bezig met de zgn. quiltmand.
Hier had ik in alle warmte eea geappliqueerd maar ik zie nu dat er nog wat aan gesleuteld moet worden een scheef raampje en een scheve deur dat kan natuurlijk niet en dat terwijl ik het zo netjes erop had gespeld en geregen.
Oeps zeg ik dan.

Als dit is gedaan dan wordt er nog eea geborduurd en gequilt en kan hij straks naast mijn nieuwe stoel staan en heb ik alle handwerkjes bij de hand.


Ziet er al gezellig uit vind ik.


Dan heb ik nog wat geborduurd. Een paar steekjes aan Snow.


En de Dear Rini 2.


Er liggen nog twee werken w.o. de randjes per week en de letterbak maar omdat ik steeds moet uithalen heb ik dat maar even gelaten voor wat het was.

Zo dat was het voor deze keer.
Ik hoop echt weer wat vaker iets te laten zien want dit was wel erg veel nu ik het zo zie.

Tot de volgende keer.

9 opmerkingen:

  1. hoi Petra, je bent goed aan 't "schat"graven geweest, wat een mooie dingetjes heb je te voorschijn gehaald.. SUPER ! heel veel plezier met "alles".. (heb inmiddels ook een ander "jasje" voor m'n blog) , lieve groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt al mooie lapjes en tussenzetsels voor de pronkrol bijeen. Maar je verveelt je verder ook niet want je hebt nog genoeg onder handen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel leuke projecten om af te maken zie ik.
    Inderdaad zonde als het maar blijft liggen in de kast en uiteindelijk misschien wordt weggegooid.
    Wat een hoop vingerhoedjes heb je geknipt! Daar kan je nog jaren mee vooruit denk ik.
    Maar een lekker tussendoor werkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Petra, wat mooi allemaal. Ik durf niet meer te graven hier in mijn kamer, er zijn teveel van dit soort werkjes wat is blijven liggen. Maar ik werk gestaag door, net als jij het doet. Succes verder met opruimen en als er weer wat af is , wel laten zien hoor!!!
    Dank je wel voor je reacties op mijn blog. Als ik jou een mailtje stuur om te bedanken komt het altijd weer terug, daarom doe ik het maar even zo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, dat graven is soms nodig, en dan is het ook weer fijn om weer even in al dat moois te duiken! En wat ben je goed van start gegaan met je Caswell quilt! Niet veel gedaan vind ik eerlijk gezegd juist heel veel gedaan, want zo'n blok goed voorbereiden kost een hoop tijd. Veel succes met de rest; het komt vast goed nu het weer iets begint te matigen. Lekker ook weer langere avonden, en dan is steekjes zetten zo gezellig!
    Zwaai van Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om zoveel stukjes van werkjes van je te zien :o)
    De rode Vingerhoedjes zijn zo leuk om in elkaar te zetten ;o)
    Erg leuk en handig de huisjes tas in wording !
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je eerste begin van de Caswell ziet er heel veelbelovend uit, zo mooi! Ik ga dit project graag bij je volgen. Gelukkig is het nu niet meer zo heet, en dat is een verademing.
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig werk allemaal, Veel te mooi om te laten liggen. Je hebt de beste voornemens.
    Succes er mee, ik zou er niet zo goed tegen kunnen. Mag wel verschillende projecten hebben, maar moet het kunnen overzien.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ondanks de hitte heb je toch veel gedaan. Ik ben al mijn scraps aan het sorteren op het moment. Kost onzettend veel tijd! Maar...ik krijg allemaal nieuwe ideeen als ik daar mee bezig ben. Over de hitte kan ik meepraten! Drie maanden boven de 30 graden met regelmatig 38-43 graden. Het door quilten gebeurt dan ook alleen maar vanaf oktober!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het erg leuk om deze te lezen.