woensdag 22 augustus 2018

Nearly Insane blokken en Vakje per week

Nu ik de Phebe top afheb kan ik weer verder met de volgende Ufo die al heel lang onderhanden is. Ooit deed ik mee met Inge  (klik) om elke maand op de 22 ste een NI blokje te showen en te maken. Zij heeft dit volgehouden wat ik erg knap vind en hem bijna af.
Ik was afgehaakt door allerlei omstandigheden, teveel omhanden enz.
Nu ga ik er weer mee verder met goede moed. Ik twijfel of ik ook elke maand weer een blokje ga maken of er vol in ga en eerst deze quilt ga afmaken naast de Caswell. We gaan het zien.

Deze keer kan ik wel twee blokken en een half blokje laten zien.



En Ik ben Vakje per week van 2017 aan het afmaken. Normaal zou ik die ook al heel lang af hebben gemaakt maar door de gezondheidsproblemen van vorig jaar is er ook veel blijven liggen. Maar goed gelukkig gaat het weer wat beter en kan ik weer wat doen.


Nog 16,5 vakje en de rand en dan is het af. Ik vind het een erg mooie lap worden. 
Ik werk hier nu ook elke dag aan, vaak lukt het me om 2 vakjes per dag te borduren dus het gaat redelijk snel. 


Het is veel door elkaar wat ik aan het doen ben dat weet ik daarom heb ik bedacht om maar weer eens even rust aan te brengen in mijn handwerken door twee borduurprojecten tegelijk te doen en twee quiltprojecten. Zo komt er ook nog eens wat af en spring ik niet van de hak op de tak.

18 opmerkingen:

  1. MOOI!.. en super KNAP van jou Petra, twee quilt- en twee borduurprojecten tegelijk.. ik doe het je niet na.. ( heb zelf nog steeds "startproblemen" ;-) ).. groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je weer verder bent gegaan met de NI. Hou vol want het eind resultaat wordt zo mooi. Ik herken je gezondheidsproblemen en de de gevolgen voor de snelheid waarmee we dingen doen maar langzaam aan komt een quilt ook af!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk en knap dat je het weer hebt opgepakt en je borduurwerkjes ook al! Zal vast allemaal goed komen.
    Sterkte en nog bedankt voor je lieve reactie op mijn blog. Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een beetje rust in quilt- en borduurprojecten is zeker fijn. Je kan zo onrustig worden en keuze-stress krijgen omdat je niet weet welke je aan wilt pakken.
    Best moeilijke blokken die je nu aan het maken bent met kleine stukjes, maar ze zien er prima uit, dus komt het vast wel af.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ken dat gevoel van teveel projecten tegelijk ook heel goed, inderdaad kan je er dan maar beter twee uitkiezen. Maar vaak verdeel ik het ook over de dag, in de ochtend borduren en dan in de avond wat haken of breien. Dat werkt ook. Mooie lap ben je aan het maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Soms is het heerlijk om eens wat af te krijgen he. Teveel tegelijk is soms ook heel onrustig............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie blokjes gemaakt, en de vakjes per week zien er mooi uit.
    Vond het altijd een uitdaging en leuk om te doen.
    Lekker wat rust is best fijn, soms ben je ook druk met andere dingetjes die voorrang hebben.
    En gezondheid en zere handen maken dat je niet doen kan wat je graag wilt.
    Wat telt is plezier in het maken van de projecten.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach ja, ik denk dat we er allemaal wel last van hebben, je wilt zo veel en dan op een bepaald moment liggen er echt teveel Ufo`s!!
    Er zijn ook nog zoveel mooie dingen te maken. Maar goed idee eerst maar eens wat afmaken, geeft ook wel voldoening. Succes, groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het geeft inderdaad veel meer rust om maar met een paar werkjes tegelijk bezig te zijn.
    Zo ben ik nu ook bezig en ik vind het fijn werken :)
    Het zijn mooie blokjes, ik weet niet precies waar NI voor staat maar daar kom ik vanzelf wel achter.
    Je borduurwerk wordt een plaatje!!
    Veel plezier met al je werkjes.
    Groetjes van Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha....
      Oooh wat stom van me, ik zie nu Nearly Isane blokken in je titel staan.....

      Verwijderen
  10. Fijn dat je weer zin en tijd in je NI hebt :o)
    succes en plezier met je werkjes !:o)
    groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ben je goed bezig, Petra! Wordt zo mooi allemaal... Geniet er maar van!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige projecten! Toch leuk om zo af te wisselen. Met borduurwerk ga je snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja zoveel leuke dingen om uit te kiezen. Doe je goed hoor om een paar dingen te kiezen om het overzichtelijk te houden. Fijne zondag ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt gelijk om met minder projecten tegelijk bezig te zijn !
    Ik doe dit voor het eerst met mijn Mariner’s Compass Quilt en het schiet nu beter op.
    Heel veel plezier met je projecten !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn dat je weer toekomt om oude projecten op te pakken, variatie van spijs doet eten. Maar teveel kan blokkeren, heb ik ook ondervonden. Er even vol in gaan met die nearly insane blokjes kan toch om weer wat voortgang te zien, en dan weer rustiger aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lang niet hier geweest! Lees dat je gezondheids problemen hebt gehad en dat het nu gelukkig goed gaat.
    NI dat zijn ook veel blokken met kleine stukjes. Daarom ben ik er nooit aan begonnen. Succes.
    Phebe is inderdaad super mooi. Dat is ook heel veel werk geweest. Succes met het doorquilten. grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Petje af voor de NI. Wordt vast heel mooi. Ik hoop dat dit jaar beter wordt voor je zonder gezondheidsproblemen!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het erg leuk om deze te lezen.