woensdag 14 maart 2018

Winterse Hexjes en Huisjesquilt

Wat wordt het leuk de winterse hexjes.
Ik heb alsnog een aantal stukjes losgehaald en weer in elkaar gezet nadat ik in een schriftje even alle stoffen heb geplakt en de richtlijnen van Annelie ertegenaan had gelegd.

Alleen week 9 moet ik nu nog maar ik twijfel nog over de kleur die ik moet kiezen dus ik wacht nog even wat er aankomende week aankomt voor opdracht.


Ik heb dus voor een beetje pit een donkerbruine stof toegevoegd.


En in mijn schrift heb ik geschreven welke stof ik in welke week heb gebruikt om zo meer overzicht te krijgen.


Ook ben ik verder gegaan met het quilten van de Huisjesquilt.

Helaas kan ik dat niet meer in de ring want dat is te zwaar dus kruip ik er s avonds onder op de bank en zet zo de quiltsteekjes kijk maar.


Ik quilt ze in de ditch.
En moet zeggen dat het er best wel mooi uitziet vind ik zelf.
Gelukkig maar want ik vind het nog steeds erg leuk om te doen.


Deze quilt hoop ik eind deze maand af te hebben en dan nog maar een gedubbelde voorzien van quiltsteekjes. Zo leuk om te zien dat ze dan allemaal gequilt zijn en ik weer verder kan met een top die bijna af is nl.. Phebe.

Waar ik ook mee verder ben gegaan is het patroon wat ik bij Petra (ja ze heeft dezelfde naam als ik) heb gewonnen ooit. Christmas at Hollyberry Farm.

Het is een prachtig patroon om te maken.



Zo langzaam aan komen ook daar steeds meer kruisjes bij en hoop ik dat ik hem eind dit jaar met Kerst op kan hangen.


15 opmerkingen:

  1. Zo leuk om alle verschillende versies van de Winterse Hexjes te zien. Je huisjes-quilt wordt zeker erg mooi, ben ook met de laatste blokjes van mijn kleine quilt bezig. Zo leuk om eens wat anders te doen dan patchen en quilten, leuk om iets te borduren, toch?
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja gaat lekker met al je projecten. De huisjesquilt is bijna klaar. Lijkt me zo moeilijk om zonder ring te quilten, ik snap maar niet hoe mensen dat doen, maar er zal wel een foefje voor zijn.
    Nu weer fijn aan het borduren, dat is een leuke afwisseling.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat zien je hexjes er mooi uit,inderdaad handig om even te wachten en dan de kleuren bepalen.
    Je huisjesquilt ziet er mooi uit.
    Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, die hexjes dat wil wat. Kijken naar de verschillende kleuren en alles bijhouden.
    Ook ik ben nog steeds aan het quilten. Bij mij inmiddels 74 huisjes gequilt, maar nog heel veel te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ..wat 'n mooie kleuren-combinatie van je hexjes.. Petra, Ă©cht WINTERS.. veel quilt- en borduurplezier.. leuk zeg :-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi, jouw kleurenkeuze voor de winterse hexjes (ik ben nog net niet ervoor bezweken)! En je quiltsteekjes voor de prachtige huisjesquilt vind ik meer dan mooi, zo netjes.
    Geniet van alle mooie dingen, die je maakt en hartelijke groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie kleuren voor je hexjes .
    De huisjesquilt wordt/Is ook een plaatje.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi de hexjes zo, en zo heb ik ook de huisjes quilt gepit.
    Ik quilt wel in de ring, maar zit dan bij de hoge tafel, quilt op tafel, en dan is het niet zwaar
    Mooie projecten, en leuk een borduurtje winnen.
    Succes
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach :o)) de huisjes .... ik deed ze ook in the ditch doorquilten
    dacht daar spijt van te hebben ( zoveel werk ;o)
    maar nu zie ik dat jij ze ook zo doet :o) misschien wil ik toch maar eens verder gaan ook !
    leuk de hexjes ! Ik vind het ook overzichtelijker om de lapjes in te plakken en zo bij te houden :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lekker bezig Petra! Buiten valt hier nu wat natte sneeuw en jouw hexjes en kerstborduurwerk passen daar prima bij😀.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk bezig! Ik vind je huisje prachtig in die blauwtintjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je bent ook heerlijk bezig met van alles.
    Die huisjes quilt word erg mooi zeg, ga lekker door zo..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, wat leuk jouw hexjes, en de huisjes. .... liggen bij mij ergens goed opgeborgen, zou eigenlijk wel leuk zijn om aan verder te gaan. Leuk dat jij er al zo ver mee bent. succes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig worden jouw huisjes en je borduurtje wordt vast ook weer heel leuk, wat hebben wij toch fijne hobby´s! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het erg leuk om deze te lezen.