donderdag 9 januari 2014

Phebe en Love Entwined

Daar ben ik nu mee bezig want ja als je bijna geen ufo's mee hebt behalve deze twee en de Dear Jane dan kun je je daar eens goed over gaan buigen.

Ik heb inmiddels wel een stapel quilts liggen om te quilten maar dat geeft niets ik ben daar rustig mee bezig af en toe een paar steekjes dan komen deze vanzelf een keertje af.

Maar goed nu eerst de vorderingen bij de LE en Phebe.
Met Phebe zit ik al een poosje een beetje vast. Ik zit maar te twijfelen of ik wel of niet de 80 ohiostar blokken erom ga zetten en of ik hem wel zo enorm groot wil maken. En net heb ik hierover een beslissing genomen. Nee zij wordt niet zo megagroot. Het middenstuk wordt afgemaakt, ik doe er nog een rand met dogtooths om om het middenstuk mooi af te sluiten (ik hoop dat ik het goed schrijf) maak nog een rand van ongeveer 20 cm omheen met of een randstof of iets anders, hierna nog een randje met allemaal stukjes zoals het patroon aangeeft na de ohiostars en klaar is zij dan wordt ze ongeveer 150/160.cm. Groot genoeg voor mij want ik zou niet weten wat ik met zo'n enorm grote quilt aanmoet. Opvouwen en in een mandje leggen? Dat vind ik zonde.
80 blokken van hetzelfde maken wat ik helemaal niet leuk vind, nee dat wordt het niet want inmiddels ben ik erachter dat ik het enorm leuk vind om samplers te maken of quilts waarbij je veel verschillende blokken en randen maakt en appliceren dat vind ik ook helemaal geweldig. Dus veel verschillende technieken en blokken in een quilt. Ook borduren en patchen vind ik helemaal geweldig of broderie perse.

Hier heb ik ze eens even naast elkaar gelegd om eens goed te bedenken wat er niet goed is aan de een en wat ik met de ander wil. Ik loop er dan een paar keer langs laat mijn gedachten erover gaan en dan ineens ben ik eruit.


Dan nu de LE. 
Deze week ben ik bezig geweest om de zigzagrand eromheen te zetten en de blauwe punten om de Compas en al bezig met de bloemetjes. De vazen en harten zullen roze/rood worden.
De Compas ga ik er weer af halen want ik zit me er al een poosje te ergeren maar wist even niet waaraan en nu ineens zie ik het het is de mosterdgele kleur die vind ik er niet mooi in dus deze ga ik eruit slopen en vervangen voor een andere kleur waardoor hij helemaal naar mijn zin wordt.
Ja soms moet je dingen even wegleggen nog eens kijken, nadenken, kijken en ineens ben je eruit.


En nu ga ik voorlopig verder met deze twee tops. De Le bijwerken tot ik bij ben met het huiswerk en de Phebe afmaken zoals ik in mijn hoofd heb. Ik moet wel oppassen dat ik niet te snel ga want straks val ik nog in een patchgat LOL.

26 opmerkingen:

  1. Prachtig, allebei. Ben zelf ook met de Phebe bezig en blijf regelmatig ergens 'hangen'en dan zie ik Phebe weer ergens - zoals nu bij jou - en dan vind ik het weer zo mooi. Je kleuren zijn prachtig, ook bij de LE.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie projecten heb je onder handen, fijn dat je een beslissing hebt genomen over Phebe, ik ben benieuwd naar jouw versie...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige projecten en genomen beslissingen geven rust. Fijn weekend alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie projecten hoor, fijn dat je niet inzit over je tops! Daar kan ik wel eens van balen dat ze er mog zo boj liggen. Een mens kan ook niet alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou dat gat zal wel meevallen. Ik vind ze er erg mooi uitzien, maar je hebt gelijk soms even wegleggen en er naar kijken werkt meestal wel.
    Fijne dag en veel quiltplezier ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel herkenbaar! Ik houd ook van véél variatie en vind het zonde om een quilt opgevouwen in een kast te leggen! Dat heeft me al voor véél impulsen begoed
    Veel succes met je projecten! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat je eruit bent, vind het ook niet leuk om veel van hetzelfde te doen. Succes met de creaties. groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat je weet wat het gaat worden. Ik zou er ook tegenop zien om 80 dezelfde blokken te maken, en een eigen versie is wel zo lek. En die rand vind ik zo mooi worden!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie quilts zijn het allebei. Fijn dat je een besluit hebt genomen. Want als iets niet naar je zin is gooi je het in een hoek. Jij in een gat vallen, dat geloof je zelf niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb Phebe wel zo groot gemaakt als in het patroon. Dat is groot hoor. En al die ohio-sterren, bah ik had er helemaal geen zin meer in. Ik denk dat je een verstandig besluit hebt genomen.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, die Ohio stars van Phebe... Ik weet, wat je bedoelt inmiddels, want die zijn saaaaiiiii... Ik denk, dat Phebe op jouw manier echt prachtig zal zijn, en ik ben heel benieuwd hoe dat als geheel eruit gaat zien. Maar je Phebe en je LE zien er nu al geweldig mooi uit!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De ohio star vind ik prachtig en ook leuk om te maken, maar 80 !! Jeetje dat zijn er wel heel veel, dat gaat zeker vervelen.
    En de quilt wordt nu eigenlijk ook wel groot genoeg.
    Vind ik wel eens jammer dat die prachtige patronen allemaal zo groot zijn. Je moet dan veel bedden hebben, of hele grote muren.
    Ik vind het heel moedig van je dat je het middenstuk van de andere quilt gaat loshalen.
    Toch vind ik het geel er in wel stralend, maar je moet altijd doen wat je zelf het mooist vindt, anders ga je je er later maar aan ergeren.
    We vallen in een patchgat!!! Leuk bedacht, maar nee, dat moeten we niet hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik snap je gevoel bij de mosterdgele kleur. Ik maak de quilt in roze/blauw, dat weet je, maar ik was bang dat het te roze/blauw zou worden dat ik er subtiele groene en gele vlindertjes in heb gegooid, in de hoop dat ik straks niet vast kom te zitten.Inderdaad, soms moet je dingen even wegleggen, doe ik nu ook want ik weet niet zo goed wat ik met die verhipte zigzagrand aan moet :-)
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ha,ha, een patchgat! Zo is het Petra, soms moet je de quilt of een ander handwerk waar je geen goed gevoel over hebt gewoon even in de kast leggen en na een tijd komt het antwoord vanzelf, heerlijke momenten vind ik dat. Net of je 's ochtends wakker word en het zonlicht ziet, ha,ha, nou ja..ik stop maar, ik hoop dat je het nog snapt,
    groetjes uit Urk

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zal wel een hele klus zijn om dat mosterdgeel eruit te halen bij de LE, ik moet ok hoog nodig verder met die quilt. Of ik hem net zo groot maak als de totale quilt? Ik begin steeds meer te twijfelen.

    Zoveel dezelfde blokken maken voor Phebe, zou ik ook niet zien zitten. Ik vind variatie juist erg leuk. Ook geen optie om te gaan varieren met verschillende blokken?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Altijd fijn als je bedenkt wat je wilt heel veel plezier met maken!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heerlijk zo weing ufo's, de kleurtjes voor je LE zijn ontzettend mooi.

    Groetjes van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Er is maar één woord voor deze quilts WAUW wat mooi.
    Het is misschien een goede keuze wat je hebt gemaakt betreft de phebe quilt. Te groot is geweldig mooi maar waar laat je z'n quilt.
    Veel plezier met je L.E quilt die er ook al zo mooi uit ziet.
    Gr. Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. nou, zo te lezen is dat gat nog heel ver weg, hoor.....;)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat lees ik nu? Bijna geen UFO's meer? Wat moet dat een geweldig gevoel zijn. Je
    Phebe wordt een plaatje. Je hebt gelijk. Het is moeilijk om een bestemming voor zo'n grote quilt te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heerlijk dat je nog maar 3 quilts hebt liggen waarmee je bezig bent. Het likt me zo'n rustig gevoel geven.
    Ik heb nu voor 2014 ook goede voornemens gemaakt om wat projecten af te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik heb je mailtje beantwoord betreffende de vraag over dat patroon ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig zeg!
    Wat een goede manier om zo je gedachten te ordenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heb je maar twee projecten ? ? ?
    Ik tel niet meer ik probeer wel zo nu en dan wat AFFO's te maken.
    Veel plezier met je Phebe & Love Entwined.

    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dat worden hele mooie quilts. Ik ken dat ook dat je niet meer weet welke kant je op moet. wegleggen en opnieuw bekijken. Gaat vast wel lukken. Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het erg leuk om deze te lezen.