woensdag 14 december 2016

Opruimen en uitzoeken

Nu mijn verjaardag weer is gevierd en het huis weer in kerstsfeer is gebracht ben ik eens gaan nadenken nadat ik iets zocht in mijn handwerkkamer, nou ja je kunt het beter opslag noemen. Daar kwam ik weer zoveel tegen dat ik besloten heb om eerst maar eens alles af te maken wat er ligt voordat er aan iets nieuws wordt begonnen. Dat wordt een jaartje of 2 borduren, breien, haken,patchen, quilten en kralen rijgen denk ik want zoveel ligt er wel.

Dit betekend dus dat ik niet mee ga doen aan het vakje per week 2017 of andere leuke dingen die voorbij gaan komen want ik sneeuw onder.

Wat ik wel ga doen is de pronkrol van Jookies afmaken, werken aan mijn eigen pronkrol en die van Marken. Ook de letterbak en de Dear Jane krijgen extra aandacht. Voor mijn eigen pronkrol ontdekte ik net een prachtige sampler Subliem Stitches genaamd die binnenkort van start gaat, kijk maar eens hier. 13 keer een stukje en aan het eind weer een prachtige lap/sampler erbij voor mijn eigen rol. En zo liggen er nog meer patroontjes klaar die erin verwerkt kunnen worden.



Dit lapje moet nog hersteld worden. De bandjes moeten los want die komen onder de zijrand ook dit ligt al heel lang klaar om gedaan te worden net als de afwerking om de randje per week lap van 2015. deze ligt al heel lang zielig naar mij te kijken want die hand nu moeten hangen. het koperen beslag hiervoor heb ik al heel lang in huis.



En dan heb ik het niet over de drie quilts die klaar liggen om gequilt te worden en de drie die nog afgemaakt moeten worden.
Jullie lezen het wel ik heb nog werk genoeg te doen.

Er komt wel een mooi nieuw project langs volgend jaar elke maand een blok maken voor de Caswell quilt. Een plaatje is het. Ben zo benieuwd hoe die gaat worden vooral omdat ik een andere stofkeuze heb gemaakt dan normaal wordt gedaan.
Een foto komt binnenkort ik kan er even niet bij......

Wat ik eerst af ga maken is de deken van de najaarscal van lossen en vasten. Nog twee weken met deze erbij en die is klaar en een omslagdoek in het annanaspatroon zodat ik een mooie sjaal heb bij mijn bruine jas.


Ik ben al een heel eind nog een avondje haken, fransjes eraan en hij is klaar,

Al met al is er hier nog genoeg te doen, ik kijk uit naar een nieuw jaar met vele affo's.

                                             

17 opmerkingen:

  1. Wens je een productief jaar toe,j e hoeft je niet te vervelen.En sterk blijven voor al het moois wat langskomt.
    Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ja, wie heeft er geen 1001 projecten liggen, haha. Ik net zo goed. Ik moet nodig eens iets uitzoeken en afmaken, het komt zeker goed. En met die van jou ook, vast en zeker!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nu je hoeft je niet te vervelen hé,
    Succes en het geeft een fijn gevoel als er weer iets af hebt. Ik heb wel verschillende werkjes, maar mag nooit met wat nieuws starten van me zelf als er weer wat af is. Ik kom even niet aan de blokken per maand BBL toe, en dat zint me niet. Nieuwjaar ga ik er mee aan de slag
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O ja nog hartelijke felicitaties voor je verjaardag
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat is dit herkenbaar.
    Er komt ook veel te veel moois voorbij op het WWW.
    Groetjes Marja
    🎅🎅🎅

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Doen waar je je prettig bij voelt, Petra! Je hebt genoeg keus (o, wat herkenbaar...). Maar ook niet te streng voor jezelf zijn hoor! Lekker genieten van al het moois dat je maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog gefeliciteerd !
    Vooral veel plezier met alle UFO werkjes (of WIMmetjes ; 0)
    Ik trap er af en toe toch in (o):0))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, dat is echt de ellende van de sociale media, je ziet alle verleidingen langskomen. En soms (eh of wat vaker) kun je er geen weerstand aan bieden...heel goed om eerst wat dingen af te maken, ik ben er zelf ook druk mee, want er ligt te veel moois half af te zijn....maar wat een genot om altijd weer uit verschillende werkjes te kunnen kiezen ;)
    groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog gefeliciteerd. Leuk dat je ook de Caswell quil gaat maken. Ben erg benieuwd. Fijne dag ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. alsnog GEFELICITEERD Petra.. alvast fijne feestdagen gewenst en veel plezier met "alles",
    groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij hebt een goed voornemen zo,van alles afmaken. Is leuk weer toch om vanalles eindelijk af te zien................liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed hoor om alles eerst af te maken, dat geeft straks een heerlijk gevoel. Bovendien kan je alles ophangen en er van genieten. Je hebt een andere kleur achtergrond als ik het goed heb? Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Petra nog van harte gefeliciteerd!
    De 'wijsheid komt met de jaren' zie ik *Ü*
    : je gaat een heleboel Ufo's afmaken. Wat een goed besluit maar wat moeilijk ook om je daar aan te houden. Het proberen op zich vind ik al knap! :-)
    Wat heb je een hoop moois om aan te werken en gelukkig is er genoeg variatie om het leuk te houden. Veel plezier met al deze mooie handwerken en een mooi nieuw levensjaar toegewenst!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou ja, jij hoeft je niet te vervelen! Wat heb je veel mooie en leuke dingen onderhanden. Ik ben benieuwd of je het vol houdt om 2 jaar niet aan iets nieuws te beginnen....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hehe, eindelijk weer eens op je blog terecht gekomen!! Herkenbaar, hoor, alles wat in ons atelier ligt!! Ik ben wel gezwicht voor het RpW 2017, met de aantekening dat ik nu als een gek 2014 af zit te maken...haha!!! Succes met de ufo's en vooral een fijne tijd!! Groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het erg leuk om deze te lezen.