woensdag 9 november 2016

Zo veel gedaan en te laten zien......

Het is hier erg stil de laatste maanden ik weet het. Dit komt omdat ik wel van alles doe maar steeds niet de tijd neem om er een verhaaltje over te schrijven. Ik zal bij het begin beginnen.

De Latvian sampler. Wolletjes opgehaald, naalden besteld en toen alles binnen was beginnen maar. Helaas het gaat niet het is te fijn en daardoor te pijnlijk voor mijn handen dus helaas ben ik ermee gestopt. Ik heb toen maar besloten dat ik van de wolletjes de retrosampler ga maken ook van Wieke.


Ook heb ik een workshop Fair Isle breien gevolgd met de rondbreinaald.
Ik brei met Lettlopi wol en een rondbreinaald nr. 5 met de ene draad in de ene en de andere draad in de andere hand ofwel de basiskleur links en de bijkleur of kleuren rechts op de continentale manier.
Het is even oefenen maar als je het eenmaal doorhebt zo leuk en heerlijk ontspannend om te doen.


Het tasje wat is pas heb gemaakt daar heb ik de wolletjes in.

Over nu naar het borduren. Lang geleden ben ik begonnen met de Dear Jane borduren in herfstkleuren. Helaas werd de lap te groot om te hanteren en heb ik na lang overwegen de Lowery Workstand gekocht bij Sew and So in Engeland. Het fijne van deze is dat je hem naast je en voor je neer kunt zetten en je er zoals ik heb gedaan een superframe in kunt klemmen maar ook een borduurraam.


 Om de overtollige stof te verbergen heb ik er een hoes bijgemaakt. Heel simpel opmeten, breedte bepalen, elastiekje erdoor en eromheen doen en alles zit keurig opgeborgen als je ermee gaat werken.


Ook ben ik aan het werk geweest aan de Tarot Town 2 van Ciro Marchetti. Helaas heb ik de deadline van een bladzijde voor 15 oktober niet gehaald maar ach ik ga gewoon verder met borduren.


En ik heb nu het haken wil gaat de voorjaarsdeken van lossen en vasten cal afgemaakt.
Het is een heerlijke deken geworden en de Stylecraft haakt ook heerlijk.


Als laatste kreeg ik pas een berichtje van Inge dat ik de give away had gewonnen. Zo leuk ben ook erg benieuwd wat het is geworden maar dat laat ik jullie nog weten.

15 opmerkingen:

  1. Wat ben je lekker bezig! Leuk die uitleg over je borduurstandaard. Slim om een hoes te naaien voor de stof die er naast 'hangt'.
    Je gehaakte dekennjs een juweeltje geworden; lekker om knder te kruipen op de kouder wordende dagen en avonden.
    Wat leuk dat je een Give Away bebt gewonnen, gefeliciteerd!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer heel leuk om te zien met wat voor mooie dingen je bezig bent !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je druk bezig geweest met zoveel mooie projecten!
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig is je deken geworden! En het borduurwerk: schitterend. Fijn werken met de standaard, lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt ook veel om handen, leuk hoor en het wordt allemaal erg mooi. Handig die standaard met die hoes eromheen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat je laat weer prachtige projecten zien , Petra, heel veel plezier met "alles", groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die Fair Isle patronen vind ik geweldig. Ik brei zelf wel niet, maar geniet er van om ze te zien. Apart doe Lowery Workstand, nooit gezien.
    Je deken ziet er heerlijk uit. Groet van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bezig met leuke dingen dus.ga maar lekker door. Groetjes ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt leuke projekten onder handen. deken is prachtig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ben je druk geweest en wat een handige standaard heb je gekocht, ook ik heb zag ik al een maand niet meer geblogd, maar heb wel het nodige gedaan. Veel plezier met al het moois waar je aan bezig bent.
    Liefs Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fair isle breien is altijd zo mooi en knap. Mooi borduurwerk en je stand ziet er handig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je bent met leuke dingen bezig. Er is zoveel mooi's om te maken en kiezen is moeilijk. Als ik al die mooie patronen zie van Wieke dan neem ik mijn petje af want die Fair Isle is voor mij een beetje te hoog gegrepen.
    Veel succes.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat laat je veel zien, en zo mooi! Die deken, zo fijn, prachtig! Handig, die Lowery Workstand, en je borduurwerk is ook heel mooi. Zo kan ik wel doorgaan.....:0)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh je voorjaarsdeken is prachtig geworden. Handig dat je borduurt met een standaard dat werkt vast lekker. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het erg leuk om deze te lezen.