zaterdag 14 maart 2009

Civil War

Het is de 14e van de maand en dat betekend een update van de Civil War Diary Quilt. Ik had het plan om in de afgelopen maand 6 blokjes te maken. Helaas zijn het er maar 2,5 geworden (1 moest ik nog afmaken van vorige maand). Ik vind ook dit erg leuk om te doen.

De eerste die ik af heb is Greenfield and Stockton.

Een blok met veel stroken en een valkuil(tje) want ik dacht vrolijk de de 5 stroken van de 4 blokken in dezelfde volgorde in elkaar te zetten tot ik nog eens in het boek keek. Daar zag ik dat niet alle 4 blokken in dezelfde volgorde in elkaar zijn gezet want het blok linksonder zat anders in elkaar dus dat werd uithalen en opnieuw in elkaar zetten. Al met al vind ik dat het een mooi blok is geworden.


De tweede die ik nu helemaal afheb heet Rachel's Frustrations

Dit blok had ik vorige maand al geknipt en ik was ermee bezig om het in elkaar te zetten en omdat ik hem nu afheb wil ik hem alsnog laten zien.

Het derde blok wat ik afheb heet Meeting General Lee.

Een makkelijk blok met grote een uitdaging om alles in het midden netjes op elkaar te krijgen.
Ik ben nog niet helemaal tevreden want in het midden zit hij niet helemaal goed op elkaar.

Op naar de andere leden van de CWDQ. Ben erg benieuwd wat zij deze maand voor moois in elkaar hebben gezet.

15 opmerkingen:

  1. Mooie blokjes! en ik had er ook 2 deze maand terwijl ik ook dacht ik kan er makkelijk 4 maken. Soms lopen dingen anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke blokjes,de laatste komt me bekend voor...;-))Elk blokje is er één...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuke blokjes ,ik probeer er 2 per maand te maken er zijn nog zoveel dingen die ik af moet maken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn mooi...en dat uithalen dat gebeurt ons allemaal :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je blokken zijn mooi geworden Guusje
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er goed uit bezig bijtje!
    Vanochtend heb ik hard in de tuin gewerkt en nu mag ik van mezelf lekker aan de Log Cabin werken.
    Heb je de reacties op je quilt al gezien op mijn blog? :)
    Ziet er goed uit he?
    Fijn weekend
    Berna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke stofjes zijn dit met bloemen die op sterren lijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je blokjes zijn weer erg mooi. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie blokken Guusje.
    Fijn weekend Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. helaba, heel leuke blokken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel erg mooie blokjes, een paar stofjes komen mij ook bekend voor. Hoe kan dat nou toch hè? Haha....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hele mooie blokken weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Heleen dank je en ik dacht ook dat ik er 6 kon maken maar door allerleim omstandigheden heb ikm pas deze week echt de rust gekregen om weer te gaan patchen en quilten

    @MariannD dank je wel en je hebt helemaal gelijk

    @Margrith dank je en ik wil er ook 2 per maand maken en heb in gedachten om de achterstand va oktober in te lopen moet dus erg hard werken deze maand

    @Sandra bedankt en ja gelukkig ben ik niet de enige

    @Joke dank je wel

    @Berna zoem zoem dank je wel. Je hebt helemaal gelijk ik ben altijd met heel veel tegelijk bezig en geloof het of niet maar alles komt nog af ook als ik met een bepaald aantal bezig ben dan moet ik eerst iets afmaken voordat ik aan iets nieuws mag beginnen en daar ben ik nu bijna bij beland.
    Je Log Cabin wordt leuk en ja ik moest er een beetje van blozen.

    @Fleur dank je wel

    @PetraD Dank je wel

    @Hennie Dank je wel

    @Inge ook bedankt

    @Inge S ook bedankt en ja hoe kan het ik vraag het me ook af.... Het is gewoon een hele mooie serie

    @Gerda dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De blokjes zijn weer mooi geworden. Goed dat je even vermeldt, dat het 'streepjesblok' niet is wat het lijkt!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het erg leuk om deze te lezen.