woensdag 11 januari 2017

Sjaal met kantrand af, cadeautje give away en nog veel meer

Deze week heb ik flink mijn best gedaan om de kantsjaal af te krijgen en het is gelukt.,
Het was erg leuk om te doen.

Het was een makkelijk patroon en het breide heerlijk weg.

Na het blokken ziet hij er nu zo uit:


Een prachtige sjaal/omslagdoek waar ik heel erg blij mee ben.

Op naar de volgende uitdaging een trui van Lettlopi wol.
Van deze wol was ik eerst een loper aan het maken, het patroon van de workshop fair ilse die ik heb gevolgd.
Aangezien in deze loper bijna net zoveel bollen gaat als in een trui en ik uiteindelijk niets met de loper ga doen heb ik besloten hem uit te halen en er een trui van te breien.



Ik ga het patroon Aftur gebruiken. 
Hier en daar een paar wijzigingen in de kleuren en wat langer anders wordt hij voor mij te kort maar dat moet het wel ongeveer worden. Wordt vervolgd.

En ik heb mezelf een prachtig boek cadeau gedaan.
Ik ben nu eenmaal mijn leven lang al helemaal weg van kant.
Er staan een paar prachtige sjaal en omslagdoeken in en een verhaal over de geschiedenis van het shetland lace.
Aangezien ik gek ben van oudheid en geschiedenis........


Nu nog op zoek naar hele dunne wol om zo'n prachtige sjaal of zelfs omslagdoek te breien.
Ik heb zelfs het patroon van de Outlander bruidssjaal ontdekt die staat ook heel hoog op mijn lijstje om eens te maken maar eerst maar even verder oefenen.

Nog even een tip van de week om je wolletjes leuk in op te bergen als je er nog niets voor hebt.

Ik liep pas bij de A... en zag dat een mand. Deze heb ik mee naar huis genomen want hij had een zeer gunstig prijsje, in de lapjeskast gerommeld een leuk stevig lapje opgeduikeld en naaien maar. Daar laatste moet ik nog doen. Het idee is om er een hoes precies passend in te maken die eventueel aan de bovenkant met een trekbank ook dicht kan zodat de inhoud beschermd is tegen Philana als ik er niet ben.



En verder heb ik aan 4 quilts een ophangtunnel gezet aan de boven en onderkant en vulling gehaald voor de Huisjetop en de Antieke zodat deze binnenkort ook quiltsteekjes gaan krijgen.

Ook werd ik deze week verblijd met een cadeau.
Ergens vorig jaar was ik de winnares van een give away bij Inge.
Deze week kwam het cadeautje over de post naar mij toe.
Een geweldig handig speldenkussen waar de spelden via een magneet op blijven liggen. Zo ben je ze nooit meer kwijt. 


Nogmaals heel erg bedankt Inge ik ben er heel erg blij mee en zal het vaak gebruiken.

En nu ga ik er een eind aan breien tot volgende week.

13 opmerkingen:

  1. Je schrijft een makkelijk patroon ... maar je sjaal ziet er heel mooi fijntjes uit !
    Een heel breiwerk geweest toch :o))
    Handig je gewonnen magneet spelden kussen !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je sjaal is een pareltje geworden! Wat is ie mooi....
    En je hebt de smaak lekker te pakken: wat een heerlijk boek! Je bent op zoek naar dunne wol: is Phil Light van Phildar iets voor je? Pen 5-6.
    Toevallig heb ik dat gister gekocht en ben ik aan een omslagdoek met kantrand begonnen 😆 (ander model hoor). Er staat een fotootje van op mijn blog.
    Het nieuwe patroon voor de loppiwol ziet er heerlijk warm uit. De kleuren combineren mooi met je kantsjaal.
    Gefeliciteerd met je magneetspeldenkussen: het is óók handig als je naalden of spelden laat vallen (ik weet er alles van 😉).
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je sjaal is prachtig geworden! Dat boek... die omslagfoto.... wat is dat mooi, maar wat lijkt me dat ook moeilijk om te breien van die superdunne wol.
    Echt een sier omslagsjaal, want echt warmte zal die niet geven.
    Bijna te mooi om te dragen, maar misschien op een feestje.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie sjaal en best lastig lijkt mij.
    En het nieuwe project al,weer op de pen. Leuk hoor. Groetjes ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schitterende sjaal, volgens mij heeft mijn moeder ooit zo'n zelfde patroon gebreid voor een sjaal voor haarzelf.
    Mooie wolletjes voor een ander project, succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterende shawl en alweer een nieuwe op pen mooi hoor. Heel veel brei en prikplezier zwaaizwaai lieve groetjes van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig, die sjaal. En wat je van plan bent te maken, lijkt me ook ontzettend mooi.
    Je hebt heel wat werk liggen om mee bezig te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je sjaal is erg mooi geworden, ben benieuwd hoe die staat wanneer je hem omhebt.
    Mooi boek, staat hier ook de outlander sjaal in ?
    Succes met al je mooie werk.
    Groetjes Marja
    ⚘⚘⚘

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed idee om de loper uit te halen en er een trui van te breien. Zo heb je er meer plezier van. Wat heb je deze week veel gehandwerkt! Je kantsjaal is prachtig geworden. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo maar eerst weer eens bijgelezen, maar wat een prachtige sjaal heb je gmaakt, leuk patroon. En dan de trui in het verschiet. Lekker bezig.
    Liefs Ria😊

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je een prachtige sjaal gebreid!
    Het boek lijkt me prachtig. Succes met je trui mooi patroon.

    Groeten Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die letlopie wol is heerlijk om mee te breien, succes !!!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het erg leuk om deze te lezen.