woensdag 18 januari 2017

Randje per week, vakje per week en handigheidje

Een beetje later vandaag maar hier is hij weer een overzichtje wat ik deze week allemaal heb gedaan.

Als eerste ben ik elke dag bezig om het randje per week werk af te maken.
Elke dag twee weken. Tot nu toe gaat dat geweldig en zal de lap eind volgende week af zijn als ik zo doorga. En wat wordt hij vreselijk mooi.  


En dan het Vakje per week. Ik zou er niet aan meedoen tot ik het eerste patroon zag verschijnen en er helemaal weg van was. Ik heb in mijn voorraad het garen en een lap linnen kunnen vinden en zaterdagavond zomaar ineens was het geborduurd. 


Ik kijk nu al uit naar volgende week.

En ik zou jullie nog het resultaat laten zien van de zak die ik in de mand heb gemaakt waar mijn wolletjes inzitten. Hier is ie dan. Een soort tas op de binnenmaat van de mand met een tunnel bovenin die je zo dicht kan doen door de trekbanden die ik er doorheen heb geregen. Netjes opgeruimd en hij staat gezellig naast de bank zo voor het pakken.


En dan de Caswell quilt. De voorbereidingen zijn getroffen van het weekeinde ga ik een start maken met het eerste blok want door de kou doen mijn handen even niet wat ik wil. Ik hoop volgende week een eerste foto te laten zien van het eerste blok.

En nu snel weer verder met het Randje per week 2016.

Fijne week en avond allemaal.

16 opmerkingen:

  1. Avondberichtjes zijn ook leuk ;o))
    Mooi dat je manden stoffen zak gelukt is !
    Fijn dat je het borduren zo leuk vind
    zo worden dat (wel) affo's :o))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh die Vakjes per Week, wat wordt dat iets moois..... ik probeer tegenstand te bieden, maar iedere keer als ik het ergens zie verschijnen, begint het weer te kriebelen. Maar ik ga proberen sterk te zijn en geniet dan ondertussen graag van jouw vorderingen *Ü*.
    Wat een mooi stofje heb je gebruikt voor in de mand, daar ga je vast met veel plezier gebruik van maken!

    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk die mand zo, en je borduurwerken worden allebei mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezellige mand heb je zo, mooi gemaakt. Zou zo weer zin hebben in de randjes en vakjes. Veel plezier met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ohjee, wat ben ik hier lang niet geweest! Als je zelf met bloggen stopt, schiet het lezen bij anderen er ook bij in. ( en we zijn erg veel op reis)! Ik heb de inhaalslag die jij nu doet met 2016, met RdW 2014 gedaan: en ineens kan het dan wel: 22 randjes in 1 week! Maf, he?! Ik weet nu al dat ik dit jaar ook de boel niet bij kan houden, weer teveel op reis, maar het begin kan ik volgen: zin in!! Leuke mand, goed idee om te bekleden! Ik heb ook veel manden voor wolletjes enzo, maar ze blijven altijd haken aan het riet! Groetjes en tot de volgende keer, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk al jouw borduurwerk, moet met het vakje nog beginnen. en de Caswell staat ook op mijn verlanglijstje. succes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vind zo'n blokje per week leuker dan die randjes.
    Dus het wordt vast een succes.
    Handig dat mandje zo. Heb zelf ook een grote rieten mand (met deksel) naast mijn bank staan met quiltspullen.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk zeg, dat je toch mee doet met het vakje per week, ik heb de verleiding nog steeds weerstaan, maar misschien ga ik toch nog eens overstag. Wat leuk, zo rieten mand met een leuk zakje/tas erin voor de wolletjes. Succes met het beginnetje van de Caswell, ook al zo'n mooie quilt!!!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O zo herkenbaar dat je toch voor het Vakje per week bent bezweken. Het ziet er zo mooi uit, ik twijfel nog steeds. Fijn weekend en groetjes, nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je dat een leuke mand van gemaakt. Ik kan me indenken dat je begint met de vakjes per week. Het ziet er erg mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De borduurwerken van randje per week zijn zo mooi. Het is ook leuk om te zien dat bij iedereen de kleuren anders zijn. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat wordt je randjeslap mooi, en leuk dat begin van je vakjes!
    Handig, die zak in je mandje, je wol is zo mooi opgeruimd!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik hoop ook, dat je handen gauw weer willen doen wat jij wilt, ik kijk uit naar je eerste blok.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha Guusje, dank je voor de complimenten voor de huswif! Net zoals jij ben ook bezweken voor het vakje per week,ben benieuwd naar de invulling ervan. De alfabetten zag ik niet zo zitten vorig jaar maar nu ik deze van jou heb gezien ;-))) Wat heb je weer prachtige dingen gemaakt. Veel crea plezier en XXX Hetti

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie borduur werken laat je zien zeg, leuk he om met die randjes en vakjes mee te doen..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie borduurwerken heb je laten zien! Dat gaat erg mooi worden.
    Wat handig die zak in de mand, ziet er mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het erg leuk om deze te lezen.