donderdag 29 december 2011

Onverwacht uitje en quiltplezier

Vandaag zou ik Dorine op bezoek krijgen. We zouden samen gezellig beginnen aan de huisjes maar helaas om 8.00 uur belde zij op met de melding dat ze ziek is dus het gaat niet door vandaag. Nogmaals heel veel beterschap Dorine, ik hoop dat je snel weer de oude bent.

Ik had al in de planning staan om morgen even snel heen en weer te gaan naar Zwolle want daar was de lamp die ik zo graag wil hebben in de aanbieding.
Hij is geweldig handig, ik wilde hem voornamelijk hebben zodat ik als ik 's avonds als ik op de bank zit deze lamp voor me kan zetten en als het linnen waar ik op borduur te klein wordt ik de boel meteen in het groot zie. Het is zo'n geweldige lamp omdat hij vloerlamp, tafellamp en bureaulamp in een is en er zit ook nog een loep bij en hij heeft LED daglicht dus wat wil ik nog meer.


Omdat ik toch in Zwolle was ben ik meteen eens op zoek gegaan naar de Astrid's Wol winkel die daar zit. Ik vind het een geweldige winkel met prachtig garen, ze zijn erg kundig en aardig en staan straks ook op de handwerkbeurs in Zwolle, erg handig want als je daar niet kun slagen dan loop je zo even naar de winkel toe en kom je toch met wat je wilde hebben thuis. Ik heb er wol meegenomen en een zakje wollen vulling voor de kerstballen die ik ga proberen te breien.


O ja ik ben ook nog heel druk bezig met quilten zoals jullie wel eerder hebben kunnen lezen. Mijn vingers doen er zeer van maar ik hou nog even vol want ik ben bijna bij de rand aanbeland. 
In de rand ga ik een enkele kabel doen. Nog 3 dagen dan moet hij eigenlijk af zijn, zal ik het redden?
Ik ga ervan uit van wel en verder ga ik me vandaag maar eens op de huisjes storten eens kijken hoe en van wat ik ze ga maken. 


Als laatste dank jullie wel voor jullie lieve reacties, het heeft me goed gedaan.
En nu komt de volgende dag oud en nieuw, dat vind ik altijd lastig, fijn dat er een nieuw jaar aankomt, minder fijn omdat ik dit weer alleen moet vieren zonder mijn familie, maar goed er zijn meer mensen die dit hebben dus we gaan ervoor.
En daarna zijn er nog twee dagen 12 januari en 1 februari en dan is het voorlopig weer stil.

22 opmerkingen:

  1. Voor veel mensen zijn dit extra moeilijke dagen. Sterkte ermee. Mooie lamp heb je gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn zo'n mooie lamp! Heel veel serkte met deze moeilijke dagen!
    groetjes
    Jane

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Guusje
    Wat wordt je quilt mooi zeg!! zo warm dat rood!!
    Echt een kunstwerkje en dan nog de super handige lamp helemaal goed.
    Sterkte hoor voor jou de komende dagen vanaf hier een dikke knuffel
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte voor deze moeilijke dagen.Soms zie ik er ook tegenaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een handige lamp. Ik wens je veel sterkte met deze moeilijke dagen.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig mooie lamp heb je gekocht. Daar zul je veel plezier van hebben. En je elfjes worden zoo leuk. Zo te zien duurt het niet lang meer voordat die af is.
    Sterkte en een goed uiteinde!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn dat je zo'n lamp hebt kunnen kopen, super handig hoor.Je quilt is erg mooi en bijna af, wow jij gaat wel snel hoor.Voor de komende dagen sterkte ik zal aan je denken. groetjes ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kreeg een red-alert op m'n pc, dat er een lampenblogje gespot was, en ooh, die heb ik nog niet! Mooi is-ie! Wat ben je lekker bezig, mooie quilt! Nog 2 dagen doorbijten, en dan is het nieuwe jaar er weer, sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige lamp heb je gekocht, die zag ik in Leiden in een winkel en naderhand kon ik de winkel niet meer vinden, maar hier hebben ze een hekel aan mijn daglicht lamp, dus die bewaar ik voor in de winter overdag.
    Wat wordt je quilt mooi! Succes met de laatste steekjes en ik wens je sterkte met de jaarwisseling, dikke knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de lamp. Ik heb er nog steeds geen gekocht, omdat ik bang ben dat het tegen valt en je dan zoveel geld hebt uitgegeven. Eind januari hoop ik ook een keer naar Zwolle te gaan en wil ik beslist naar die wolwinkel. Op internet is 'ie al leuk. Heel veel sterkte met oud & nieuw; lijkt me heel moeilijk voor je. Je bent hier van harte welkom, maar het is wel in Haarlem.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja die lamp lijkt me ook wel wat. Ik heb een daglichtlamp voor op tafel, ben ik heel tevreden mee.
    Sterkte voor de komende dagen,
    groetjes Berbel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jammer dat Dorine niet komen kon, maar het dagje wordt vast in het nieuwe jaar ingehaald.
    Die lamp lijkt me ontzettend handig! Zelf heb ik iets dergelijks in gebruik (gekregen van de zus van mijn moeder die in januari overleden is) en hoewel het geen daglichtlamp is, ben ik er al ontzettend blij mee.
    Moeilijk deze dagen hé? We moeten er helaas doorheen... het is niet anders. Maar ik vind het ook best moeilijk hoor.
    Veel sterkte!
    liefs, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Succes met de huisjes.
    Sterkte voor de komende periode.
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een handige lamp, hoop dat je er veel mee kan gaan werken. Wens je veel sterkte met deze dagen. Een grote knuffel vanaf hier voor jou. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is heel fijn zo'n lamp en echt plezierig werken. Sterkte de komende dagen. Het blijft een gemis dat je juist met deze dagen extra voelt.
    Groet Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lijkt me een handige lamp. Ik kan ook niet zonder goede lamp hoor! De wolwinkel is erg mooi maar ik ga er met een boog omheen want ik vind daar alles zo mooi. Heel gevaarlijk. Succes met quilten. Hoop dat je het vanavond toch een beetje gezellig hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. zo'n dagen zijn extra lastig hé! eindejaarsknuffel! denk aan je!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik hoop dat je een leuke jaarwisseling hebt, zal aan je denken om 00:00 uur!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Alvast een heel goed uiteinden en een heel goed begin voor 2012, met veel liefde geluk en gezondheid en creativiteit

    Gr Joke en strekte knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat leuk dat jij ook de sokjes gaat doen. Mag ik je linken bij mijn favoerieten?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Sterkte de komende dagen.
    Voor jou en je familie een goede jaarwisseling en een gezond en creatief 2012 ! ! !

    Groetjes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooie lamp en wat word je quilt prachtig!
    Ik wens je een fijne jaarwisseling toe. Ik weet het, je bent alleen, maar je gaat ervoor, zeg je. Dat vind ik een geweldig voornemen en het gaat je lukken! Gelukkig heb je Philana en zij gaat je er ook doorheen trekken.

    Voor het komende jaar: heel veel geluk, gezondheid en creativiteit!

    Liefs,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het erg leuk om deze te lezen.