vrijdag 23 december 2011

Mijn kersthuis

Omdat Philana de ballen die erin hingen erg leuk vond heb ik deze er snel uitgehaald en vervangen door allerlei andere versiersels zoals zelfgemaakte papieren kerstballen, en leuke houten ornamenten, sterren enz,  Hier een foto van mijn nieuwe boom. 


De schoentjes die er ook inhangen heb ik nog van mijn mam gekregen. Ik kreeg nl. al jaren lang elk jaar iets voor in mijn kerstboom. Deze zijn me ook erg dierbaar.


Net als dit uiltje. Ook deze kreeg ik van mijn mam en sinds het overlijden van mijn broetje heeft hij nog meer betekenis voor mij gekregen.


Ook hangen er houten ornamentjes in die ik alwel 28 jaar heb. Ooit gekregen van mijn mam en pap toen ik mijn eerste kerstboom kreeg. Sindsdien worden ze er elk jaar ingehangen.

Dit jaar heb ik mijn porseleinen kerstgroep niet opgezet ivm Philana, ik ben veel te bang dat er een pop breekt dus volgend jaar kijk ik of het dan wel weer kan.

Dit zijn de kerstballen die ik heb gemaakt voor de kerstboom van papier.


Hier nog een paar plaatjes van mijn kersthuisjes.


Elk huisje is met een bedoeling gekocht, er zit bv een timmerwinkel bij want mijn pap en broertje waren timmerman en konden alles maken van hout wat hun ogen zagen. Ook restaureerde mijn pap antieke meubelen als hobby. Hij beoefende dat enorm goed, ik zie hem nog staan in de schuur met houtkachel aan. Op deze houtkachel een pot warme lijm en op een tafel grote stroken fineer van allerlei houtsoorten, eiken, mahonie enz.


Ook zit er een winkeltje bij waarin kleding wordt gemaakt. Dit symboliseert mijn mam die altijd met naald en draad bezig was, ik weet niet beter of ze was altijd aan het handwerken en maakte de prachtigste werken. Helaas zijn er niet veel bewaart gebleven.

                                          

En er staat een klooster/kerk bij. Twee zussen van mijn oom waren non. Als ik naar deze kijk moet ik altijd aan deze twee geweldige dames denken.


En dan deze, de laatste quilt gemaakt door mijn mam net voordat ze het ziekenhuis inging waar ze niet meer uit is gekomen. Ook deze hangt hier te schitteren tijdens de kerst.


En dan mijn kapstokje met beertjes. Daar zal ik later over vertellen want deze beertjes hebben allemaal een heel bijzondere betekenis.


Allemaal een fijne en gezellige dag gewenst.

28 opmerkingen:

  1. Je boom ziet er prachtig uit. Goed opgelost zo. En wat leuk dat alles zo zijn betekenis heeft. Dat is toch ook waar kerst voor staat. Even stilstaan bij de mooie dingen uit ons leven en dankbaar zijn voor alles wat we hebben. Je huisjes zijn gezellig zo bij elkaar. Hele fijne dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig bij jou! Geniet van je kerstdagen!

    Liefs,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er erg leuk uit. Wat fijn dat overal zo'n mooie herinnering aan zit. Fijne kerstdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk die mooie herinneringen.

    Fijne Kerstdagen.

    groety Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezelligheid.
    En wat een leuke huisjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een bijzondere herinneringen heb jij. Fijne feestdagen en een goed 2012 gewenst!

    Groeten Miny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je huis ziet er heel gezellig uit. De papieren kerstballen zijn prachtig. Heel goed idee!
    Fijne kerstdagen en een heel creatief 2012!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jouw huis is een huis vol liefde van en voor je ouders en je broer, die prachtige huisjes, de schitterende quilt, allemaal belangrijk voor jou en daarom ben je straks toch omgeven door hen! Heel fijne dagen, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een heerlijk kersthuis vol met dierbare herinneringen, het ziet er allemaal erg sfeervol uit (vooral die laarsjes in de boom hebben mijn hart gestolen)
    Heel fijne dagen toegewenst!
    Lieve groet,
    Jenni.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een bijzondernkerstdorp! Geniet van de komende dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je het gezellig, wou dat ik even bij je langs kon komen op koffie visite

    Wij wensen jullie hele fijne feestdagen toe, en een gezond en liefdevol en veel inspiratie voor 2012

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een bijzondere Kerstboom met dierbare herinneringen. Fijne dagen.
    Annemieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldige kestversieringen heb je! Prachtig!!!
    Wens je hele fijne kerstdagen en een voorspoedig 2012.

    Groetjes Jovanca.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je prachtig versierd. En die huisjes, zo schattig. Met zo'n sfeervolle versiering kan het toch al niet meer stuk? Fijne feestdagen en dat 2012 weer een inspirerend jaar mag worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi om je dierbare spulletjes te zien die je huis gezellig maken. Ik wens je een hele fijne kerstdagen en een gelukkig, gezond en creatief 2012 toe!
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige boom en mooi die tastbare herinneringen....!
    Fijne Kerstdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een kerst met veel herinneringen!
    Het ziet er gezellig uit, en hopelijk laat kleine poes alles een beetje staan.
    Het is ook zo verleidelijk om met alles te spelen.
    Fijne dagen!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige foto's en wat heb je alles met zorg uitgekozen; die huizen. Enig vind ik dat; het geeft nog meer waarde aan de kerstdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. de gezelligheid straalt van de foto's! fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Way gezellig is het bij jou! Die schoentjes en dat uiltje zijn zo schattig!
    Fijne kerstdagen!
    groetjes
    Jane

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Al die speciale herinneringen met zoveel zorg en liefde uitgekozen,wat mooi.En in deze tijd dat onze dierbaren zo gemist worden wens ik je een hele fijne kerstperiode toe want de liefe die jij in je hebt zal je kracht geven. groetjes ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Veel mooie dierbare herinneringen.
    Fijne dagen.
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Bijzonder gezellig kerstsfeertje! gezellige dagen en een goed 2012

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat een gezellige kerstsfeer, met zoveel herinneringen. Fijne kerstdagen en een voorspoedig 2012!
    Groetjes Berbel

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Katten vinden dat allemaal zo'n leuk speelgoed hé!
    Wat een prachtige huisjes ... een heel dorp!
    Fijne feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Herinneringen met een traan..... maar fijn dat ze er nog zijn (die herinneringen). De oplossing voor de kerstboom is zo leuk en mooi... een idee dat ik zeker niet zal vergeten.

    Goede feestdagen gewenst en een heel gezond en creatief jaar....

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het erg leuk om deze te lezen.