woensdag 9 december 2009

Mandjes en mijn lieve moeder

Als eerste wil ik even stilstaan bij mijn lieve moeder die vandaag jarig is.
Ze zou 71 jaar worden maar heeft dit jammer genoeg niet mogen halen.

Wat ben ik blij dat we vorig jaar haar 70 ste verjaardag zo uitbundig hebben gevierd.
Ze was een hele lieve en zorgzame moeder die altijd voor iedereen klaar stond al kon ze zelf soms niet. Ze oordeelde ook nooit over mensen maar nam ze zoals ze waren.
Daarom draag ik dit mandje en straks de hele quilt op aan mijn moeder.

De mandjes staan voor mijn symbool voor alles wat ik van haar heb mogen ontvangen.
Ze zijn gevuld met herinneringen en mooie verhalen.



Dag lieve mam deze is voor u.

12 opmerkingen:

  1. Wat een lief berichtje Petra. Ben er ontroerd van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Petra, dikke knuffel voor jou en voor Neusje! XXXD

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dikke knuffel op deze dag vol herinneringen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Petra, dit is een lief gebaar naar je Moeder toe.En als je quilt straks af is , is het een mooie herinnering voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op deze dagen valt het niet altijd mee hé.Denk aan je.
    Knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh, wat een lieve tekst. Dat er maar meer mooi gevulde mandjes in de quilt zijn! Ik denk aan je!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ontroerend en mooi bericht, mooi andenken! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Petra heel veel sterkte, het is vast een moeilijke dag voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De mandjes zijn bijzonder omdat ze gevuld zijn met alle herinneringen en het is zo fijn dat die er zijn.
    Maar het gemis is er wel, de stilte, het niet meer even kunnen bellen, niet meer even langs kunnen gaan, en zoveel meer ..... .
    Ik weet het zo goed en wens je veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi symbolisch de mandjes, en de gedachten aan je moeder,koester de mooie herinneringen wat die zijn kostbaar.

    Groeten van Annelies.H.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie mandjes, fijne herinneringen, een lieve mam .... Sterkte op deze dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een lief logje over jouw moeder, ik schiet er helemaal van vol. Ik hoop dat je je moeder vooral met veel,liefde hebt kunnen herdenken.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het erg leuk om deze te lezen.